Volkswagen ID.5 GTX

Nye ID.5 GTX SUV-coupé

Nye ID.5 GTX 4MOTION SUV-coupé med firehjulstrekk og to elektriske motorer er en sportslig ID.-modell. ID.5 GTX 4MOTION akselerer fra 0–100 km/t på 5,4 sekunder og byr på sportslige kjøreopplevelser, eksklusivt design, god framkommelighet og bærekraftige løsninger for framtiden. ID.5 GTX 4MOTION er sportslig som en GTI med 340hk, komfortabel som en SUV og levert 100% karbonnøytralt.

Høydepunkter: Nye ID.5 GTX 4MOTION får svært attraktive oppgraderinger. Bestill din i dag!

  • Forvarming av høyvoltsbatteri
  • Betydelig økt effekt på 340 hk (+41 hk)
  • Høyere dreiemoment
  • Raskere akselerasjon 0-100 km/t på 5,4 sek (-0,9 sek)
  • Økt ladehastighet på 175 kW (+40 kW)
  • Lengre rekkevidde på inntil 529 km (+20 km)
  • Ny 12,9’’ infotainmentskjerm
  • Nytt infotainmentssystem, nytt grensesnitt og lynrask respons
  • Belyst touch-panel for styring av volum og klimaanlegg
  • ID. Software 4.0

Firehjulstrekk og to elektriske motorer

Firehjulstrekk og to elektriske motorer på inntil 299hk sørger for at du kommer frem dit du skal hele året med nye ID.5 GTX SUV-coupé. I motsetning til tradisjonell firehjultrekk har dette drivverket ingen mekanisk forbindelse mellom for- og bakakselen. Du kan tilpasse kjøreegenskapene til ID.5 GTX med fire ulike kjøremoduser, som gir godt veigrep og bedre retningsstabilitet på løst og glatt underlag. ID.5 GTX trives like godt på grus som på asfalt.

Elektromotorene utnytter energien svært effektivt og sørger for at ID.5 GTX akselererer med fullt dreiemoment fra første meter med en akselerasjon fra 0 til 100 km/t på ca 6,2 sekunder. Topphastigheten er elektronisk begrenset til 180 km/t. Batteriplasseringen under gulvet, mellom akslene, sikrer ID.5 GTX et lavt tyngdepunkt for jevn vektfordeling og bedre kjøredynamikk.

Eksteriør: Sportslige og eksklusive detaljer

Coupé-formen gir den nye ID.5 GTX et sportslig utseende. 20″ lettmetallfelger i GTX-design, sort tak, C-stolper og takrammen i glanset antrasitt gir tydelig uttrykk for at dette er en GTX-modell. Den aerodynamiske profilen med en taklinje strekkende seg svøpende i lengderetningen. Den faller tidligere sammenlignet med ID.4 GTX, og avsluttes i en funksjonell spoiler.

Utvendige mål nye ID.5 GTX SUV-coupé

Lengde, mm: 4582
Bredde, mm: 1852
Høyde, mm:  1619

Interiør: Plass for nye opplevelser

Kupéen i den nye ID.5 GTX byr på rikelig med plass og høy komfort. Selv med coupé-profilens skrånede taklinje har bilen god takhøyde i baksetet med behagelig plass til 3 personer. I tillegg byr kupéen til ID.5 GTX på moderne design og avansert teknologi med intuitiv touch-betjening for høy komfort på korte og lengre kjøreturer. Bagasjerommet er også svært romslig med et bagasjeromsvolum på hele 549 liter.

Med forbehold om endringer og avvik.Foreløpig verdi inntil bekreftede WLTP data foreligger.

Alle verdier oppgitt er maksimalverdier. Hvilken ladeeffekt som oppnås avhenger av flere faktorer, for eksempel batteritemperatur og/eller antall brukere i en ladestruktur kan begrense ladeeffekten. For DC lading er det helt normalt at ladeeffekten vil stige raskt og starte en gradvis reduksjon. For både AC og DC lading vil ladeeffekten reduseres betydelig over 80% SOC (batteriets ladenivå).

Maksimal effekt, i henhold til UN-GTR.21, kan oppnås maksimalt i 30 sekunder. Effekten som er tilgjengelig i individuellekjøresituasjoner, avhenger av variable faktorer som omgivelsestemperatur,lading / temperatur / status eller fysisk aldring av høyvoltsbatteriet. For at maksimal effekt skal være tilgjengelig må høyvoltsbatteriet ha en batteritemperatur mellom 23 og 50 ° C og et batterinivå > 88%. Eventuelle avvik fra parameterne spesifisert ovenfor kan føre til redusert effekt og tilog med at maksimal effekt ikke er tilgjengelig. Til en viss grad kan batteritemperaturen indirekte påvirkes via klimastyring, ladenivået og andre parametere som kan stilles inn i kjøretøyet. Effekten som er tilgjengelig forøyeblikket, vises på effektmåleren. For å opprettholde høyvoltsbatteriets tilgjengelige kapasitet så langt det er mulig, anbefales det å sette et lademål på 80% for batteriet for daglig bruk (kan justeres til 100% f.eks. før langereiser).

CO2 -utslipp unngås og reduseres til det minimale. Underleverandører forplikter seg til å unngå eller redusere utslipp til det minimale. CO2-utslipp som ikke kan unngås, kompenseres gjennom sertifiserte klimavernprosjekter.

Avbildet modell kan avvike fra modellutvalg i Norge. Bilene kan også være utstyrt med ekstrautstyr som leveres mot pristillegg.

Ønsker du å vite mer om bilen?