Nye Audi RS e-tron GT

Endelig er årets store nyhet lansert – en Audi verden aldri har sett maken til. Ta en titt på nye Audi RS e-tron GT som gjør 0-100 km/t unna på kun 3,3 sekunder! Med et bredt, lavt karosseri og lang akselavstand er bilen både sportslig og godt egnet for hverdagskjøring. Designet forener de dynamiske proporsjonene til en Gran Turismo med de unike egenskapene til en Audi RS. Bilen har en imponerende rekkevidde på inntil 465 km ved blandet kjøring (WLTP), og batteriet lader fra 5% til 80% på kun 22,5 min.

Pris

Fra kr. 1.269.900,-* med mye utstyr inkludert som standard

Bestilling

Bilen er åpen for bestilling hos oss! Ta kontakt med våre selgere her for bestilling.

Fremdrift

En gran turismo er en sportslig bil for landeveiskjøring; en bil med utsøkte dynamiske egenskaper, samtidig som den er gir høy komfort over lange strekninger. Audi RS e-tron GT er en slik bil. Bilen akselererer i sprint fra 0-100 km/t på kun 3,3 sekunder! Toppfarten er elektronisk begrenset til 250 km/h.

I RS e-tron GT yter frontmotoren 175 kW (238 hk), mens den bakre kan levere hele 335 kW (456 hk). Samlet ytelse er 440 kW (598 hk), og maksimalt dreiemoment er 830 Nm. I boost-modus yter RS-drivlinjen 475 kW (646 hk).

Rekkevidde: 100 nye km på fem minutter

Batteriet på 86 kWh netto (93 kWh brutto) gir rekkevidde på inntil 465 km ved blandet kjøring (WLTP). Teknologi basert på 800 volt spenning, gjør DC-hurtiglading med opptil 270 kW mulig. Dette gjør at rekkevidden kan økes med 100 km på bare fem minutter. Under ideelle forutsetninger, tar mindre enn 23 minutter å lade fra 5 til 80 %.

Et viktig bidrag her er også at batteriet og de elektriske komponentene har en avansert termisk regulering, med fire kjølekretsløp. En effektiv varmepumpe er standard på de norske bilene. Den avanserte navigasjonstjenesten i RS e-tron GT spiller også på lag her. Basert på kjørestil og aktuell trafikksituasjon, vil systemet finne den beste ladestasjonen langs ruten. Ca. en halvtime før ladingen vil systemet begynne å forhåndstemperere batteriet, slik at maksimal ladeeffekt oppnås. Når du velger «raskeste rute» som navigasjonskriterie for lange reiser, inkluderer dette også ladestopp.

Audi RS e-tron GT har også en svært kraftfull regenerering av energi. Føreren kan med spakene på rattet styre graden av regenerering selv. Maksimalt kan 265 kW føres tilbake til batteriet ved bremsing.

1/

Standardutstyr RS e-tron GT

Innvendig

  • Setetrekk i skinn/kunstskinn
  • Elektriske sportsseter med 8-veis justering
  • Elektrisk korsryggstøtte og setevarme foran
  • 3-eket multifunksjonssportsratt med flat bunn
  • MMI navigasjon Plus med MMI touch
  • Audi sound system
  • Audi smart phone interface
  • Automatisk avblendbart innvendig speil
  • Akustikk frontrute
  • Komfort førklimatisering
  • Dekor grafittgrå fin lakk
  • Innvendig taktrekk i sort
  • Delt og nedfellbar bakseterygg 40:20:40

Assistentsystemer

  • Audi active lane assist
  • Audi pre sense front
  • Audi drive select
  • Trafikkskiltgjenkjenning
  • Audi virtual cockpitt
  • Lys- og regnsensor
  • Dekktrykkskontroll med aktive sensorer
  • Cruise control
  • Demperregulering
  • Varmepumpe

Utvendig

  • 19″ 5-segment Aero i sort glanset
  • LED hovedlys og baklys
  • Panorama glasstak
  • Mode 3 ladekabel for offentlige AC-ladestolper
  • Ladesystem e-tron Compact
  • 400V Boost konverter

Følgende utstyr er også inkludert som standard på Audi RS e-tron GT (utstyr utover vanlig e-tron GT):

  • RS-emblemer
  • Carbid-bremser
  • Adaptiv Luftfjæring
  • 20» 5-dobbeleiket ofsett-design i platinagrå
  • Avblendbare og innklappbare speil med memo
  • Utvendige sorte speilhus
  • Matrix-LED-hovedlys
  • Sort utvendig optikk
  • Sportsseter plus med 14-veis elektrisk justering med minne
  • Seter i skinn/microfiber dinamica
  • Innvendig dekor i palladium sølv effektlakk
  • 3-eiket mlf-ratt med flat bunn i alcantara
  • Elektrisk høyde- og lengderegulering av rattstammen
  • Belyste innstigningslister med aluminiumsdekor foran og bak
  • Lydanlegg fra Bang & Qlufsen
  • e-tron Sportsound
  • Variabel differensiallås på bakakselen

Rekkevidder og forbruk kan endre seg ved valg av ekstrautstyr. Bildet kan avvike fra tilbudet. Prisene er veiledende. Forbehold om trykkfeil, endring og utsolgt. Gjelder til 30.06.21.

*Inkludert frakt og levering Oslo.

Forbruk ved blandet kjøring: 21,6-19,9/100 km. Forbruket kan endre seg med valgt utstyr.

Hvor lang tid det tar å lade batteriet, avhenger av flere faktorer, blant annet omgivelsestemperatur, hvilket støpsel som brukes, og om kupeen er blitt temperert på forhånd eller ikke (f.eks. fjernstyrt klimaregulering). Ved bruk av vanlige støpsler er ladeeffekten begrenset av e-tron-ladesystemet.

Har du spørsmål om bilen?

Ta kontakt med våre hyggelige selgere for en uforpliktende prat.